Subject: Toitekaabli 10 kV kahjustamine Sahaloo tee - Vana-Narva mnt ristmikul
From: "Mihhail Kuznetsov" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Info" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 5 Mar 2024 12:53:08 +0200

Tere,

Minu nimi on Mihhail Kuznetsov, esindan AS Liwathon E.O.S. Pöördun Teie
poole seoses hiljutise avariiga meie 10kV toitekaablis IRU alajaam  -
Termoil terminal (Vana-Narva mnt 27a) kõrvalmaanteede nr 11607/11608
ristmikul.

5. veebruaril kell 14:20 teatas Iru jaama elektrivõrgu dispetšer meie
energeetikule kaabli Iru 110/10 F1021-AJ-3 rikkest, nimelt, et toitekaabli
ühe faasi ja maa vahel on märgitud võimalik lühis. Samal aja elektritoide
lülitati välja IRU alajaamas, F1021 IRU 110/10 poolt. Poole tunni jooksul
meie energeetik tegi ümberlülituse teisele toitekaablile, seejärel teostas
kontroll toimingud ning tuvastas, et tegelikult, toitekaablil  IRU 110/10
F1021-AJ-3, F03A on lühis, ehk faas on teadmata kohas maandatud. Infoks,
et kõnealuse 10kV kaabli pikkus on ca 4370 jm ning need kaablid annavad
pinge meie kütuseterminalile Termoil, üks - põhikaabel, teine  - reservis.
Hetkel reservi ei ole ning kui midagi juhtub hetkel töös oleva
toitekaabliga, siis sellega kaasneb terminali töö peatamine ning osa
seadmetest (nt. trafod, elektrimootorid, automaatikakilbid,
sagedusmuundurid jne) ning osa seadmetest ilmselt saab kahju niiskusest.

6. veebruaril tuvastasime oma mõõteriistadega rikke liigikaudse asukohta,
ning  seejärel tellisime mõõtelabori teenust akrediteeritud partnerilt AS
E-Service (reg kood 10360030). 27.veebruaril tegi mõõtelabor (vastutavad
spetsialistid Mati Hunga ja Helvo Hunga) vajalikud elektrimõõtmised ning
määras kaabli avarii täpse asukohta. Mõõtmiste kohaselt kaabli riknemise
koht asub eelmisel aastal rekonstrueeritud Sahaloo tee  - Vana-Narva mnt
ringristmikul, Vana-Narva mnt 2a kinnistu vastasel alal ning peaaegu
täpselt hiljuti paigaldatud kõnnitee piirde kandva posti all. Asukoha pilt
on lisatud sellele emailile.

AS E-servis valmistas ette hinnapakkumise remonditööde läbiviimisele, see
pakkumine on samuti lisatud käesolevale emailile. Tööde mahus on kaevetöö
luba, kooskõlastamised, asfaldi ja aluskihtide lahtikaevamine, kaabli
remonditööd, mõõtmistööd, tagasitäide ja asfaldi taastamine vastavalt
kõnnitee omaniku tehnilistele tingimustele.

Kuna tegemist on riigihanke korras eelmisel aastal valmistatud objektiga,
millele ilmselt kehtib ehitusgarantii, siis pöördume Teie poole arvamuse
saamiseks. Meil on töö organiseerimise osas kaks variandi: kas Liwathon
tellib antud remonditööd, fikseerib kaablid kahjustused ning kui on need
seotud kõnnitee konstruktsioonide rajamisega, esitab kulude hüvitamise
taotlus tee omanikule ehk Maanteeametile. Teiseks variandiks oleks paluda
teetööde peatöövõtja tegeleda remonditööde organiseerimisega
garantiikorras, meie energeetikute järelevalve all.

Palume Transpordiametil saata oma arvamus e-malile [email-masked]
esimesel võimalusel selleks, et oleks võimalik likvideerida tekkinud
avarii, taastada meie terminali korrapärane elektrivarustus võimalikult
kiiresti ning hoiduda võimalikest kahjudest.

Ootame teie kiiret vastust ja koostööd.

Lugupidamisega,

Mihhail Kuznetsov
Tehnikaosakonna juhataja
AS LIWATHON E.O.S.
Vana-Narva mnt 27A, 74114 Maardu , Estonia
Mob +372 534 45489
[email-masked]
<mailto:[email-masked]>

This e-mail and its contents are confidential. If you are not an intended
recipient of this email, please delete it and notify the sender. Any
distribution, reproduction or other use of this e-mail and its content
with attachments (if any) is strictly prohibited.